Gamer headset: Asus ROG Centurion 7.1 anmeldelse

Dette monster af et headset kan afskrække den casualle gamer, men er man en dedikeret spiller, som kun har tænkt sig at bruge headsettet foran PC’en, er Centurion-modellen en ægte kriger. Lyd- og kvalitetsmæssigt er dette lige så imponerende, som det er stort, og vi kigger i denne Asus ROG Centurion 7.1 anmeldelse nærmere på, hvad der gør modellen så speciel – på både godt og ondt.

Et kluntet førstegangsindtryk

Sagt pænt så er dette gamer headset en ordentlig klods. Selve headsettet er stort, men forstærkeren på ledningen fylder også en del. Det er derfor ikke et headset, der er det mest fleksible, og som man tager med sig på farten. Brug det til intense gamingsessioner, hvor du ved, at du ikke kommer til at bevæge dig for meget rundt.

Udover at være stort er det også et relativt tungt headset. Tunge headsets kan mærkes på hovedet, hvis man er vant til mindre og lettere udgaver, men det kræver bare et par dages tilvænning. Tro derfor ikke, at du har købt det forkerte headset, bare fordi det kan føles tungt og forstyrrende de første par gange, du bruger det. Det er en normal proces, når man køber nyt gamer headset. Men der er dog en pointe med postyret: Kvaliteten af lyden.

Sublim kvalitet med præstationsfremmende teknologi

Asus ROG Centurion 7.1 benytter sig af 10 forskellige drivere til at levere den fantastiske 7.1 surround sound-oplevelse, og som noget helt unik kan du via forstærkeren fremhæve segmenter af dit spil til at blive tydeligere hørt. Eksempelvis kan du forstærke lyden af skud eller stemmer, og det kan give dig en markant fordel. Med en tydeliggørelse af skudlyde kan du bedre identificere, hvor din modstander i FPS-spil befinder sig.

I forlængelse af dette kan du integrere en lydradar i dit spil. Implementeringen hedder Sonic Radar Pro, og via denne kan du grafisk se, hvorfra de specifikke lyde kommer vi en lille radar i hjørnet af dit spil.

Det store headset slutter naturligvis også helt tæt om dine ører, så du ikke bliver forstyrret af udefrakommende lyde. Du lukker dig ind i din egen lille boble, og muligheden for det engagement er noget, som vi sætter pris på i vores Asus ROG Centurion 7.1 anmeldelse.

Endelig bedømmelse af Asus ROG Centurion 7.1

Asus ROG Centurion 7.1 er noget helt særligt – på mange parametre. Selve spilleoplevelsen er utrolig takket være den avancerede teknologi, der sikrer sublim lyd og en masse gode extra features. Det har så også sine konsekvenser for designet, idet gamer headsettet er stort og ikke specielt fleksibelt. Vægter man dog kvalitet over design, og skal det ikke bruges under rejser og lignende, er headsettet et stærkt valg.

Prisen er også derefter, men det kan meget nemt være det rigtige valg, hvis man går op i sine spil. Tak for at læse vores Asus ROG Centurion 7.1 anmeldelse.