Gaming mus: Razer Naga Hex V2 anmeldelse

I denne Razer Naga Hex V2 anmeldelse kigger vi nærmere på efterkommeren til den originale Naga Hex-model. Gamer musen er, ligesom forgængeren, særligt egnet til MOBA’s og MMO’s grundet de mange forskellige knapper på musen, der kan fungere som bindings. Den ældre version passede til samme type spil, men den var ret klodset og ikke særlig komfortabel i hånden – noget, som der er blevet gjort op med i denne udgave.

Godt til spil med mange knapper

De fleste spil kræver brug af et par ekstra knapper udover dem, som din venstre hånd hviler på, samt de helt basale på musen. Disse spil kalder vi for simple spil. Men spiller du DOTA 2, Starcraft eller lignende spil, hvor du har brug for at afgive en meget specifik kommando på baggrund af den situation, der er i spillet, kan mange knapper være en utroligt stor hjælp. Har man dog ikke ambitioner om at blive bedre, kan mange knapper være en hæmsko.

Mange tilgængelige knapper kan nemlig være forstyrrende, hvis man ikke gider bruge tid på at lære at bruge dem. I det tilfælde vil mange knapper kun forstyrre dig. Vil du derimod udløse dit potentiale, kræver det, at du kan være så præcis som muligt via de mange unikke knapper. Det er altså et ambitiøst projekt, men efter lidt tilvænning vil dit spil forbedres markant. Vi gør i vores Razer Naga Hex V2 anmeldelse opmærksom på, at det kræver en indsats fra din egen side, hvis du vil lære at bruge så mange knapper – udnytter du ikke de mange knapper, kan en sådan mus være ligegyldig.

Komfortabelt design trods stor kompleksitet

Simple designs med knapt så mange knapper har en stilmæssig og ofte ergonomisk fordel. Det er ganske enkelt nemmere at producere en mus, der er komfortabel i hånden, hvis den ikke har så mange avancerede knapper. Denne gaming mus sikrer dig dog både et godt greb om musen og en god standard-positur til hånden. Ved den gamle mus fik mange fornemmelsen af, at hånden ikke sad særligt godt på musen, men det er blevet ændret i denne version.

Kompleksiteten er altså ikke længere et problem. Musen ligger godt i hånden, knapperne er let tilgængelige og ikke mindst nemme at adskille, og den er designet lidt på samme måde som en Deathadder for at give et bedre greb. Gaming musen kan derfor også fungere til andet end bare tekniske, avancerede spil. Du kan sagtens spille CS:GO eller andre shooters med en Razer Naga Hex V2.

Endelig bedømmelse af Razer Naga Hex V2

Vi er i vores Razer Naga Hex V2 anmeldelse kommet ind på en række fordele, som den nye udgave har i forhold til den tidligere version af gaming musen. Kort opsummeret kan det siges, at den nye mus har bedre førlighed og flere designmæssige fordele. Musen er, som den altid har været, præcis og responsiv, og du behøver derfor ikke begrænse dig til micro-intense spil med denne V2’er.

Razer Naga Hex V2 er musen til gameren med store krav til sig selv og sine spilsessioner.